Gebeliğin Oluşmasında Önemli Bir Engel Tüplere Bağlı Sorunlar

Kadına bağlı infertilite nedenlerinin yüzde 14’ünde etken tüplerde ortaya çıkan sorunları oluyor. Gebelik oluşabilmesi için vajinaya bırakılan spermin rahim ağzını ve rahim içerisini geçerek tüplerden birinde yumurta ile döllenmesi ile gerçekleşir. Bu nedenle de tüplerde ortaya çıkabilecek herhangi bir sorun gebeliğin oluşmasına engel oluşturabiliyor.

Herhangi bir nedenle tüplerde ortaya çıkabilecek kısmi ya da tamamen tıkanıklık yumurta ve spermin buluşmasını engelleyerek döllenmenin oluşamamasına neden olduğunu söyledi.

Hidrosalpenk tedavi edilmezse düşüklere de neden olabilir

Daha önce geçirilmiş karın ameliyatları, enfeksiyonlar veya endometriosize bağlı olarak gelişen yapışıklıkların tıkanmalara neden olabileceğini ve:

“Tüplerde ortaya çıkabilecek enfeksiyonların altında genellikle cinsel yolla bulaşan hastalıklar yatıyor. Bunlar arasında, bel soğukluğu (n. Gonorea), klamidya ve tüberküloz en sık görülenleridir. Kısmı ya da tam yapışıklıklar zamanla tüplerde sıvı birikmesine neden olur. Hidrosalpenks dediğimiz bu durum gebeliğin yüzde 50 oranında düşmesini neden olur. Ve ne yazık ki hidrosalpenks geri dönüşümsüz bir tüp hasarıdır. Bu sorun gebelik oluşmasına engel olmasının yanında gebelik geliştiği taktirde de embriyo üzerinde toksik etki yaparak düşük oluşmasına neden olabilmektedir. Bu durumda uygulanacak tedavi yaklaşımı tüplerin bağlanması ya da çıkarılmasıdır. Tedavi sonrasında gebelik oranları da artar.”